2. korinterbrev

Categories J Bibelen

“Now is the right time to listen, the day to be helped. Don’t put it off​.” (1.kor.6.2.)

 

Nå leser jeg systematisk igjennom bibelen for andre gang, og har tenkt til å skrive litt om hver bok ettersom jeg blir ferdig. Leser for tiden i The Message-oversettelsen. 

 

Tittel: 2. brev til Korinterne (47 av 66

Bilderesultat for 2 korinterbrev

Forfatter: Paulus

 

Datering: år 55-56 etter Kristus.

 

 Innhold: 2.korinterbrev inneholder en del påminnelser og undervisning til denne menigheten i korint. Den har informasjon om Gud (f.eks. at han har kontrollen), oppmuntringer, og instruksjoner om praktiske ting (f.eks. givertjenesten). 

 

Min Mening: Jeg likte å lese i korinterbrevet, fordi det er praktisk, og skrevet til menigheten (jeg er altså i målgruppen). Det finnes mange gullkorn her som er aktuelt for min umiddelbare hverdag. Jeg liker for eksempel godt 4.18: “Idet vi ikke retter blikket på de synlige ting, men på de usynlige. For de synlige ting er forgjengelige. Men de usynlige er evige.” Dette minner meg på at jeg må ha fokus på riktig sted i livet mitt. Det er ikke vits å bruke masse tid på å være sinte på noen. I et evighetsperspektiv er det mye bedre å tilgi, og gå videre. 
 

BildeKilde

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *