Arven

Categories H bok

“Jeg rynker pannen, holder bildet opp mot lyset og forsøker å se etter andre spor. Caroline stirrer rolig tilbake på meg og holder en beskyttende hånd rundt barnet. Hvor ble det av dette barnet? Hvordan falt det ut av slektstreet vårt?”

 

Boktittel: Arven

 

Forfatter: Katherine Webb

"Arven" av Katherine Webb

Innhold: To søstre arver den svære herregården Storton Manor, på en betingelse: At de blir boende der, begge to. Men kan de forsone seg med det grusomme som de aner at har skjedd der?

 

Min mening: Jeg likte boka sånn middels i begynnelsen, men den ble heller dystrere og mer langdryg etterhvert. Mange sider å lese, og ikke en stor tilfredsstillelse til slutt. Den sier noe interessant om hvordan en godt menneske kan ende opp gammel, iskald og bitter. Men det er omtrent det eneste jeg sitter igjen med. 

 

Terningkast: 3.  Trist og kjedelig. Mer og mer  sådan etterhvert som man leser. 

 

Målet mitt er å lese femti bøker i år. Dette var nummer 40. Bedre bøker i samme sjanger er Reisen Hjem av Lori Lansens, eller Historien om vakre jente av Rachel Simons. 

 

BildeKilde

1 kommentar

1 thought on “Arven

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *