Harry Potter and the cursed child

Categories H bok

” We don’t choose who we’re related to.”

 

Boktittel: Harry Potter and the cursed child

 

Forfatter: J. K. Rowling, John Tiffany, og Jack Thorne. 

"Harry Potter and the cursed child - parts I & II" av J.K. Rowling

Innhold: Denne 8. boka i Harry Potter-serien er skrevet 19 år senere. Harry har nå fått seg familie, og sliter med vanlige foreldre-utfordringer helt til det plutselig begynner å være tegn på at mørke krefter er i emning. Finnes det enda en bit av Voldemort som kan komme tilbake? Boka er originalt skrevet som en teateroppsetning i London, så det var litt uvant å lese i begynnelsen, men jeg vennet meg kjapt til sjangeren. 

 

Min mening: Jeg likte boka, og synes den sluttet alt for fort. Det var artig å treffe igjen gamle kjente karakterer, og noen nye. Boka glir elegant inn i serien, selv om den også er litt utenom. Må leses for alle Harry Potter-fans!

 

Terningkast: 5.  Fikk meg til å ha lyst å lese de andre bøkene om igjen. 

 

Målet mitt er å lese femti bøker i år. Dette var nummer 38. Og den bringer meg direkte inn i tids-skjema igjen idet vi snart bikker over i uke 39. 

 

BildeKilde

1 kommentar

1 thought on “Harry Potter and the cursed child

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *