Perfekt til gjester: mini-terte

Categories S Mat

Jeg har blitt litt dårlig til å eksperimentere på kjøkkenet det siste året, men her en dag ble jeg lei av den samme “mislykka sjokoladekaka,” og prøvde noe nytt når jeg skulle ha gjester på LIFEgruppe. Jeg brukte oppskriften fra TINE for å lage suksessterte, bare med noen små justeringer. Jeg laget litt større bunn (200g mandler og 5 eggehviter), og la dem oppi små muffinsformer i stedet for en vanlig kakeform. Da blir kakene enkle å spise, og restene går fint an å fryse, og ta opp når man kjenner søtsuget. 

Fordelen er også at denne kaka er glutenfri – så man slipper å tenke på det hvis noen har allergi 🙂

Mine to enkleste og mest brukte gjeste-oppskrifter er: Flytende sjokoladekake, og Smuldrepai.

Hva pleier du å lage når du får gjester?

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Perfekt til gjester: mini-terte

  1. REBECCA HOLDER: Ja, det er veldig praktisk, synes jeg 🙂 Hvis det er en hel kake, spiser man ofte mer enn man orker for å spise den opp før den blir dårlig, mens muffinsformer er enkle å fryse, og tiner på fem minutter!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *