Glimt fra hagen :)

Categories C Hus, hjem og hage

Da jeg kom hjem fra turen til Albania, etter ti dager borte, var hagen plutselig vokst en hel del! Det var faktisk ganske moro å komme tilbake, og gå på oppdagelsesferd for å se hva som hadde begynt å blomstre, og hva som hadde doblet i størrelse. Petuniaen nedenfor hadde virkelig vokst, og nå er det rett før den blomstrer skikkelig!

I urtekassen var det totalt kaos. Salat, spinat og grønnkål hadde vokst noe veldig, flere stemor-planter har frødd seg selv oppi hit på et vis (har aldri plantet stemor i denne kassen), tomaten hadde fått kart, toppløken og gressløken var tre ganger så stor, og alt så egentlig ut som et virvar! I tillegg har jeg plantet en staude oppi her (fordi snegle spiste den opp på bakken) så nå kommer det blåe klokker (ridderspore) hvert øyeblikk. Innimellom finner man også enkelte redikker…

Gladiolene var et høydepunkt! De er såå fine, og i mange forskjellige farger…

Nok et høydepunkt er at plommene er modne. 

Chessie synes også dette er digg! Hun plukker dem på bakken, mens jeg plukker på treet. 

Sorry, tomt for jordbær! 

Noen hadde også spist ripsen og stikkelsbærene. Men rabarbra fikk jeg høste inn nå en tredje gang 🙂

Gøy med hage! Men jeg kjenner at jeg ikke har klart å ta skikkelig vare på den i år. Plenklipp er uvant, og ugresset vokser jo som… vel, ugress. Så jeg får prøve igjen neste år å lage drømmehagen, også satser vi på at det blir litt bedre hvert år 🙂
 

8 kommentarer

8 thoughts on “Glimt fra hagen :)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *