The awakening, the struggle, the fury, the reunion

Categories H bok

“But right now everything looks strange to me, as if I don’t belong here. It’s me that’s out of place. And the worst thing is that I feel there’s somewhere I do belong, but I just can’t find it..”

 

Boktittel: Vampire Diaries (The awakening, the struggle, the fury, the reunion) Dette er de fire første (av 13) bøkene i Vampire-diaries-serien som utgjør en del-serie til sammen. 

 

Forfatter: L. J. Smith

 

Innhold: Elena føler seg utilpass i sitt eget liv, til tross for at hun er skolens “dronning” og alles favoritt. Hennes verden er i ferd med å bli totalt forandret, idet overnaturlige krefter kommer til Falls Church.

 

Min mening: TV-serien Vampire Diaries er min guilty pleasure. Jeg elsket den i begynnelsen, og selv om den bare ble dårligere; så måtte jeg se videre. Så da bøkene dukket opp på salg, måtte jeg bare slå til. Men jeg må innrømme at jeg ble skuffet. For det første er det utrolig mye som er annerledes enn serien. Men skuffelsen kom mest av at det er dårlig annerledes.  Vanligvis føler jeg at bøker gir mer kjennskap til karakterene enn film, men her var det motsatte tilfellet. Dessuten var karakterene mye mer verdt å bli “kjent med” i tv-serien. 

 

Terningkast: 3.  Helt ok. Men for min del ville jeg heller lese Twilight en gang til. 

Målet mitt er å lese femti bøker i år. Dette var nummer 32 og 33.  (kunne ha talt dem som fire bøker, men siden mine versjoner var innbundet to-og-to sammen, velger jeg å telle dem som to. Nå er jeg uansett ca. ajour med lesemålet 🙂

Jeg har enda en del-serie på tre bøker som jeg også kommer til å lese etterhvert. Det er i det minste lettlest og en viss underholdning. Men jeg hadde ikke kjøpt bøkene om jeg kunne velge på nytt.

5 kommentarer

5 thoughts on “The awakening, the struggle, the fury, the reunion

  1. Ikke ofte bøkene er dårligere enn filmen. Har ikke sett verken filmen eller lest bøkene, men spennende å følge med på bokanmeldelsene dine. Flott mål. Godt gjort å være ajour.

  2. fjellgeitbundingen: ja, er fornøyd med bokmålet! Men blir nok ikke det samme neste år 😛 Kjenner det er litt mye å lese. Men det er ekstra gøy å nå et mål som man må presse seg litt for å klare! Og nå ser det jo ut som det skal gå uten problemer (leser ut nr. 35 i dag, så er faktisk en uke på forskudd!)

  3. 🙂 Gir nok bedre ordforåd etc å lese masse. Hadde nok lest mer jeg også om jeg ikke hadde forpliktelser etc. Lydbok er fint, men ikke hvis de andre ikke vil høre den..Men er man alene er lydbok og håndarbeid flott 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *