Den enkle sannhet

Categories H bok

"Den enkle sannhet" av Jodi PicoultBoktittel: Den enkle sannhet

 

Forfatter: Jody Picout

 

Innhold: Katie er Amish, og 18 år gammel. Katie mener fast bestemt at hun ikke har født noe barn, og at hun aldri noensinne kunne ha drept det. Men hvorfor ser bevisene ut til å peke imot alt Katie sier for tiden…?

 

Min mening: Den er vel skrevet, har et interessant bakteppe i amish-kulturen, og får meg hektet med en gang. Boka tar deg inn i en verden hvor det er ulike oppfatninger om sannhet, om livets mening, og om mennesket. Jeg likte boka godt, og slukte den på en uke, men det er ikke en av de beste av Picoult.

 

Terningkast: 4. Bra! Men manglet den totale opp-ned-twisten som pleier å være mot slutten av Picoults bøker. 

BildeKilde

Målet mitt er å lese femti bøker i år. Dette var nummer 23. Andre bøker jeg anbefaler av samme forfatter er for eksempel Leaving time, og Vanishing Acts.

1 kommentar

1 thought on “Den enkle sannhet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *