DIY skjørt

Categories A Hobby

Her er et skjørt jeg sydde for en liten stund siden. Mønsteret fant jeg i boka Handmade. Stoffet har jeg hatt liggende en stund – jeg kjøpte det billig fordi det var en rest. Oppskriften var ganske enkel å følge, men målene var litt feil (for både meg og venninna mi) Så jeg måtte legge på noen cm på lengden til det største stoffstykket. 

Klippingen var i hvert fall enkel, og man får bitene etter egne mål. Man rynker først øverst på skjørtet, syr på linningen øverst. og deretter kanten nederst. Til slutt setter man inn glidelås. Den sleit jeg litt med denne gangen. Men til slutt gikk det, det også. 


Hva synes du?
Hadde du brukt dette skjørtet?

 

4 kommentarer

4 thoughts on “DIY skjørt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *