Nineteen Minutes

Categories H bok

“In nineteen minutes you can stop the world, or you can just jump off it. In nineteen minutes, you can get revenge.

 

Boktittel: Nineteen Minutes

 

Forfatter: Jodi Picoult

 

Innhold: Peter har skutt over 20 personer på skolen sin, Sterling High. Alle som kjenner ham er i sjokk, og prøver å pusle sammen bitene for å gi mening til livet igjen. 

 

Min mening: Boka fenget meg helt i fra første side, men etterhvert ble den litt mer treig. Jeg savnet den store overraskelsen som pleier å komme mot slutten av Picoults bøker. Det var en twist, men jeg begynte å mistenke den allerede i midten av boka. Men det kan jo også ha noe å gjøre med at jeg har lest ganske mange av Picoults bøker etterhvert. Tema og problemstilling var imidlertid veldig interessant og bra! 

 

Terningkast: 4. Spennende, men slutten skuffet litt. 

Anbefaler å heller lese andre av Picoults bøker, for eksempel My sisters keeper, Picture perfect og Vanishing acts. Men boka er verdt å lese for innblikket den gir i et “monster,” som egentlig kun er et skadet barn. 

BildeKilde

Målet mitt er å lese femti bøker i år, altså ca 1 hver uke. Dette var bok nr. 14.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *