Sacred Pathways

Categories H bok

“We need to learn from each other rather than segregate ourselves.”

 

Boktittel: Sacred Pathways

 

Forfatter: Gary Thomas

 

Innhold: Sacret Pathways betyr “hellige stier” – og beskriver ni ulike måter å tilnærme seg Gud. Vi vet jo at vi mennesker er forskjellige, men mange ganger prøver kirken å putte alle kristne i samme boks. Gjennom denne boken, kan vi oppdage hvordan vi best kan pleie vårt forhold til Gud. Er du en naturalist som ser Gud i solnedgangen og en arbeidsom maur? Ser du Gud klarest når du studerer bibelen alene, eller når du er sammen med de kristne vennene? Eller trenger du å rømme vekk fra hverdagens mas og kjas, og innvie deg hundre prosent for Gud i bønn og tilbedelse? 

 

Min mening: Jeg fikk noen gode tips til hvordan jeg kan forbedre min personlige tid med Gud, samt en økt forståelse for fordeler og ulemper med ulike “åndelige stier” som ulike mennesker tar seg frem på. Vi trenger å forstå at ikke alle er like oss selv, men de trenger ikke å være dårligere av den grunn. Alle lemmer på kroppen er viktige! Min sterkeste “sti” var å bry seg om andre mennesker. Så jeg vil bruke enda mer tid fremover på å prøve å finne måter å hjelpe venner og kjente på. En bra bok som minner oss på at tilbedelse er mer enn sang, bønn er mer enn ord, og kjærlighet er mer enn handlinger. 

BildeKilde

Terningkast: 4. Litt tung å lese (tror ikke den er oversatt til norsk), men den gav meg mye. 

 

MÅL: Lesemålet mitt er å lese 50 bøker i 2016 – altså ca en hver uke. Til nå har jeg lest ti bøker, og det er ukr 12. Så jeg ligger litt bak, men nå skal jeg lese noen skjønnlitterære bøker: Det går alltid mye fortere. Så håper jeg at jeg klarer å ta igjen det tapte 🙂 

 

 

1 kommentar

1 thought on “Sacred Pathways

  1. Jeg synes ikke så mye om slike bøker så denne står jeg nok over 🙂 Men bra du fikk noe godt ut av den! Har forresten ukens blogg konkurranse på bloggen, hadde vært artig om du vil være med! God påske!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *