Mormor hilser og sier unnskyld

Categories H bok

“For alle sjuåringer fortjener superhelter. Og den som ikke er enig i det, er faktisk helt dum i huet.”

 

Boktittel: Mormor hilser og sier unnskyld

"Mormor hilser og sier unnskyld" av Fredrik Backman

Forfatter:Fredrik Backman

 

Innhold: Elsa er sju, snart åtte år. Hun er veslevoksen, og har en mormor som er “spretten for alderen.” Mormor er også Elsa beste og eneste venn. Mormor reiser til Miamas, et hemmelig kongerike, og da er Elsa overlatt til seg selv med å løse resten av eventyret. Men hvordan kan dette eventyret ha en lykkelig slutt, tro?

 

Min mening: Overraskende bok som skilte seg ut fra mengden. Full av humor og fantasi, men med en god dose alvor også. Å se de rare folkene i blokka til Elsa gjennom en sjuårings øyne var toppers. Ikke noe jeg vanligvis leser, men jeg likte den. 

 

Terningkast: 5. Sjarmerende, og litt splitter pine gal. Slik som mormor. Jeg anbefaler den til deg som ikke er et smarthue (de skjønner ikke boka uansett). 

BildeKilde

PS: det er også en fordel å være litt nerd i f.eks. Harry potter, starwars, eller x-men for å ta noen av referansene i boka. Jeg klarte meg fint kun ved å kun være en smule Harry Potter-nerd.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *