Inspired by Nature

Categories E Natur og Turer

The art of nature simply outperforms every effort we make as humans. It’s insanely complicated, and still amazingly simple and logical.

 

Jeg synes det er så fascinerende å se på alt det perfekte virvaret av skjønnhet som kan finnes i et enkelt snøfnugg, eller en vanndråpe. Naturen er så ufattelig sammensatt og avansert, men samtidig så vakker, enkel og praktisk. 

 

Jeg elsker å bruke kamera til å prøve å fange en del av den kunsten som Gud har skapt. Kunst som er mye mer kreativ, levende, og variert enn noe menneskeskapt. Tenk bare på en solnedgang! Tenk på summen av alle solnedganger, farger, skyer, nordlys, osv. FOR en kreativitet! For en inspirasjonskilde! Noe så enkelt som et strå som står ute når det er kaldt, kan til og med bli et lite kunstverk. Og da snakker jeg ikke om bildet ovenfor, men selve strået. Der det står for seg selv i grøftekanten og gnistrer i solen, vaiende idet noen går forbi. DET er inspirasjon.

Hva blir du inspirert av?

6 kommentarer

6 thoughts on “Inspired by Nature

  1. Såå enig! Ikke alltid så lett å være sterk i troen, men jeg elsker å rusle rundt i naturen, for da blir det liksom ingen tvil lengre! Jeg veit hvor mye tanke og arbeid jeg legger i mine egne kreasjoner, og hadde blitt ganske sinna om noen hadde sagt at det lett kunne blitt laget ved en til tilfeldighet 😛 Men det kunne ikke det! Bak hvert et kunstverk står en mesterfull skaper <3

  2. For en fin tekst! og et vakkert bilde.
    Er så enig i beskrivelsen din av naturen. Man kan jo finne inspirasjon og glede i den minste lille ting i naturen. For alt er så utrolig flott, enkelt, men samtidig avansert som du sier.
    Jeg og henter mye inspirasjon fra himmelen, dens varierende farger og former. Spesielt solnedganger. De er alltid så fine og spesielle. Og hver enkelt er forskjellig og vakker på sin måte<3

  3. Hei Ingrid, ordene gikk rett i hjertet. De er så sanne. Sånn er det med menneskekroppen også. Hvordan øyet er bygd opp og fungerer, øret, nyrene.. Jo mer man lærer jo mer fascinert blir jeg. Kan ikke begripe at det skal ha en annen forklaring enn en Gud. Det er så ufatterlig flott laget alt..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *