Mange små gleder :)

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Livet er herlig travelt om dagene. I kveld skal jeg begynne på julebaksten (må ha noen småkaker pakket inn til adventsgaver). Ellers har vi nokså mye besøk. og det liker jeg (utenom oppvasken, som forsømmes). For eksempel hadde vi besøk av den lille storsjarmøren Bella for et par dager siden, og fem jenter i gårkveld på Jesusgruppe. 

Dette var det eneste bildet jeg klarte å få der hunden var sånn ca. i fokus. Jeg holdt henne litt fast med beina 😛

 

Er forresten veldig fornøyd med denne kjolen jeg kjøpte på høstsalg hos Nelly. Endte opp med å få den gratis, siden jeg hadde et gavekort på 200kr. Men nå må den pensjoneres en stund. Har brukt den på betania, i bursdag, og i familieselskap. Så nå har vel omtrent alle sett den… 

Kjenner meg veldig glad denne uka. Forrige uke var litt stress (fikk to migrene-anfall), men denne uka kjennes mye bedre, og jeg gleder meg til fortsettelsen som bl.a. inneholder bandøvelse, ungdomstyremøte, og julekalenderinnpakking!

Hva gleder du deg til i resten av uka?

9 kommentarer

9 thoughts on “Mange små gleder :)

  1. Hei, så søt liten hund. Hva er det slags rase. Godt å ha noen kjoler å velge i da. Forstår godt det er mye å glede seg over. Nå er jeg ferdig med rundvaskinga og stor rydding her, så resten av uka blir det litt klesvask, håper jeg skal få laget en julekrans (må bare finne ut hvor jeg la kransen jeg kjøpte for et par år siden..), ellers er det julebord til helgen og underholdning en av dagene. De siste julegavene må i boks i morgen eller fredag, og to aktivitetskalendere skal lages..

  2. fjellgeitbundingen: Det er en gatemiks av mange ulike raser. I hvert fall lundehund… Hørtes koselig ut å lage julekrans! Og mye annet gøy i vente 🙂 Jeg skal pakke inne to adventskalendere jeg også i helga 😀

  3. Utrolig fin kjole! Den kledde du kjempegodt 🙂 Og supersøt hund!
    Bare lurer, hva gjør dere på Jesusgruppe? Har dere noe spesielt opplegg osv.? Er du gruppeleder for yngre eller er det jenter på din alder? Har hatt så god erfaring med smågrupper i ungdomsarbeid (og generelt). Tenker å starte det for noen yngre jenter hit jeg har flyttet nå, og tar gjerne i mot tips og inspirasjon fra andre som holder på med det 🙂

  4. Sielida: Så kjekt at du spør 🙂 Jeg er med i ei gruppe med jenter på min alder, også er jeg i tillegg leder for ei gruppe med tiendeklassejenter 🙂
    Vi har ikke noe fast opplegg, men vurderer å bruke ungdomsalpha etter jul… En typisk gruppe er: møtes kl 19.30, prater og har litt snacks, har et tema ca kl 20, og ber ca kl 20.30. Etterpå er det fritt til å bare kose oss igjen.
    Temaene varierer veldig. Det kan være bønn, alkohol, forstå bibelen, endetida, tjenester, osv. Andre ganger har vi delerunde, eller bibelmeditasjon, eller at vi kun bruker en gang på å be for hver enkelt.

    Jeg fikk mange gode tips av Øystein Gjerme sin bok “Tusen Hjem” som handler om smågrupper. Den anbefales! Har skrevet en liten omtale av den her på bloggen om du vil lese 🙂

    Jeg brenner veldig for jesusgruppene! Har gått i en gruppe selv i 9 år, og vært leder i 5-6 år. Virkelig en god måte å komme sammen på!

  5. Herlig! Tusen takk for svar og bra tips 😀 Høres ut som kjempefine grupper! Og den boka skal jeg sjekke ut, blir alltid inspirert av Øystein!
    Kan absolutt anbefale ungdomsalpha, spesielt alphayouthfilmseries.com, som var den versjonen vi kjørte sist i ungdomsarbeidet. Ligger ute som gratis 20 min videoklipp m/spørsmål til samtale underveis. Vi tekstet videoene til norsk, bare å si ifra om du er interessert så kan jeg prøve å få tak i dem! Send meg evt. en mail på [email protected] 🙂
    Ellers brenner jeg spesielt for Oppreist Tro, som også er et supert gruppeopplegg som jeg har sett mye god frukt av. Det ligger gratis ute her: http://oppreisttro.org/id/ressurs …Utarbeidet av noen skikkelig kvalitetsdamer med hjerte for Jesus og ungdommer!
    Haha, blir visst engasjert når jeg snakker dette. Gleder meg til å komme i gang med jentene “mine”! 😉
    Lykke til videre med jesusgruppene!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *