Malaki

Categories J Bibelen

“Vend om til meg.” (Mal.3.7)

 

Nå leser jeg systematisk igjennom bibelen for andre gang, og har tenkt til å skrive litt om hver bok ettersom jeg blir ferdig.

 

Tittel: Malaki(39 av 66

 

Forfatter: Malaki

 

Datering: ca 450 f.kr. 

 

Innhold: Boka er profetisk. Gud kaller folket til omvendelse fra syndene sine, og irettesetter noen som påstår at Gud er likegyldig til synd. Boken starter med å minne folket på at Gud elsker dem, for deretter å irettesette dem mot en del ting Han er misfornøyd med. 

 

Min Mening: I tillegg til det alltid aktuelle temaet omvendelse, forbinder jeg Malakis bok med tiende. Denne boka blir alltid sitert i forbindelse med givertjenesten. I mal.3.10. står det hvordan Gud skal velsigne oss rikelig tilbake om man gir hele tienden. 

 

Og det var slutten på GT for denne gangen. Blir godt å komme i gang med det nye testamentet igjen nå. Men jeg synes også at det er utrolig mange skatter i GT som vi ikke må glemme bort! 

#bibelen #bibel #kristen #tro #litteratur #bøker #bok #visdom


BildeKilde

1 kommentar

1 thought on “Malaki

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *