Endelig en tur ut!

Categories E Natur og Turer

Det er ikke det at jeg ikke har vært ute av døra på lenge. Jeg har bare ikke hatt tid til å gå en skikkelig tur på lenge. Så da jeg og Caroline kom oss ut på eventyr, var jeg kjempeklar. Vi skulle gå til Kolbolten – en “mini-kjerag-bolt” som jeg ikke hadde gått til før. Den ligger nokså nær der jeg bor, så det var virkelig på tide å ta turen. På bildet under ser du litt av min gamle skolevei til Flekkefjord. Bildet er tatt i jøssingfjord, som er kjent for de svingete, smale veiene. Rart å tenke på at jeg kjørte her hver dag i tre år…

Det manglet ikke på vakker natur, eller god utsikt. Her kan man meske seg!

Og til slutt kom vi altså frem også. Og satte oss fornøyd med på Kolbolten for å nyte sola. Etter å ha tatt noen bilder av hverandre først, så klart. 

 

Og mens vi satt der og nøyt livet skjøyt det plutselig ei ørn forbi! Bildene ble ikke noe bra, men det var majestetisk å sitte såå høyt oppe på en liten stein over 70 meter fritt fall, kikke utover jøssingfjorden, og se ørna seile forbi. Wow! 


Den norske naturen er virkelig fantastisk! Jeg gleder meg til enda flere turer fremover!

 

1 kommentar

1 thought on “Endelig en tur ut!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *