Herlig start på dagen – med oppskrift

Categories S Mat

Jeg ville dele denne oppskrifta på en juice jeg presset meg her en morgen. Juicing gir en fantastisk start på dagen fordi den er proppfull av vitaminer, og er enkel å få ned (for oss som ikke er superglad i frokost). Men så er det viktig å huske på at dersom man bruker mye frukt i juicen, får man også i seg mye sukker. Og det er mye enklere å få i seg tre appelsiner som juice, enn tre appelsiner i fast form – og du blir ikke like mett. Du går også glipp av en del fibre og andre ting kroppen er glad for å få. Så vær obs på å ikke overdrive, spesielt med frukt med mye sukker i. Bær og grønnsaker derimot, kan du hive innpå av 🙂


Jeg ble inspirert av Linda til å børste støvet av juiceren, og endte opp med følgende oppskrift:

En stilk rabarbra (fra egen hage!)

En gulrot

En neve bladspinat

Litt ananas

En nektarin

På toppen drysset jeg litt kokos-sukker (en merkelig greie jeg kjøpte litt på måfå fra søstrene grene). Det gav virkelig en god smak! Fargen på denne juicen var ikke veldig pen, men dersom du bytter ut f.eks. nektarinen med en neve blåbær, eller litt rødbete, får den en nydelig farge, og blir enda sunnere. Og ikke heng deg så opp i oppskriften. Ta det du har i hus!

I dag var også en herlig morgen. Jeg tok på meg shorts, og vandret en tur i hagen (tenk at vi har hage nå!!). Sola skinte, og jeg kjente virkelig at sommeren er her. Men så var det tid for å komme seg på jobb. Gleder meg til denne dagen! I kveld skal vi ha innflyttingsfest 😀

1 kommentar

1 thought on “Herlig start på dagen – med oppskrift

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *