Nysydd Sommerkjole

Categories A Hobby

På skolen har jeg i det siste arbeidet mye med et prosjekt – sy tre kjoler i tre ulike stoffer. Dette er kjole nummer to, som er en sommerkjole. Stoffet hadde jeg handlet for lenge siden i Oslo, så det var kjekt å få brukt det.


Problemstillingen min handler om å prøve å sy i ulike stoffer, for å lære om forskjellene. Denne kjolen ble sydd i bomull – et tilgjengelig og veldig håndterlig stoff. På mange måter er bomull det enkleste å sy i. Men det er nok ikke alltid det enkleste å få gode resultater med. 

Til ryggen brukte jeg “vaffelsøm” som er å sy med strikk i undertråden. En kjempegod teknikk for å få stretch i et ikke-elastisk stoff. Nokså pent blir det også 🙂 

Hva synes du om kjolen? Noe jeg kunne ha gjort annerledes?

#DIY #hobby #sy #sydetselv

4 kommentarer

4 thoughts on “Nysydd Sommerkjole

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *