1001 Natt

Categories H bok

“Den ukjente historien om to norske slaver i Alger.”

Forfatter: Vetle Lid Larssen

Boktittel: 1001 Natt

 

Innhold:  En tid da Nordmenn var bønder og sjøfolk. En tid da europeere ble solgt som slaver i Afrika. En tid hele verden ser ut til å ha glemt. Vi følger nordmennene fra den spennende drømmen om et eventyr i Alger, til den harde realiteten, og brutale likegyldigheten som møter dem der.

 

Min mening: Dette er en sjanger jeg sjelden leser, og jeg merker at det er ikke det jeg liker best. Men det er jo greit å lære noe nytt. Vinklingen i boka var litt interessant, da man leser en del av historien gjennom forfatterens jeg-person, og resten i 3.pers. gjennom nordmennene i Alger. 

 

Terningkast: 4. En historie utenom det vanlige. Jeg anbefaler den til deg som liker romaner relatert til krig 🙂 

 

Denne boka fikk jeg plutselig i et frieksemplar i posten. Uten grunn. Det har tatt litt tid før jeg begynte å lese den, men den ble fort ferdig når jeg først kom i gang… Skjønner enda ikke hvor den kom i fra, men 😛

 BildeKilde

#bok #bokanmeldelse #bokanbefaling #bøker #anbefalt #anbefaling

 

 

1 kommentar

1 thought on “1001 Natt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *