Nystrikket genser

Categories A Hobby

Jeg irriterer meg egentlig litt over at det er så dyrt å kjøpe garn til å strikke egne gensere. Jeg synes jo at det egentlig skal være billigere å lage selv enn å kjøpe. Så jeg har vært litt på jakt etter rimelig garn som kan brukes til en genser. Og endte opp med å prøve dette: Viking sitt pleddgarn. Jeg brukte en enkel oppskrift fra Kamille, som jeg er kjempefornøyd med, og litt mer enn ett nøste med pleddgarn. Hvis jeg skulle gjøre det om igjen, hadde jeg strikket genseren i Medium, ikke Large, så hadde jeg nok klart meg med ett nøste – og dermed strikket genseren til kun 165kr. (Kun den helt øverste svarte stripa er tatt fra det nye nøstet)

Thomas har tatt bildene 🙂

Som sagt var oppskriften veldig grei, og jeg anbefaler den veldig. Kommer nok til å bruke den eller lignende igjen. Dette er den andre genseren jeg har strikket i mitt liv. Den første finner du bilde av HER

.
 #hobby #strikking #strikke #genser

 

8 kommentarer

8 thoughts on “Nystrikket genser

  1. Utrolig fin genser, sitter og lurer på å prøve på det samme selv
    men kan jeg spørre hvordan du får stripene til og møtes riktig oppe ved skuldrene? viking pleddgarn er jo forhåndsstripet, og etter min erfaring ofte spaltet og litt asymetriske?

  2. Charlene: Ja, jeg måtte kaste litt garn. Men jeg bare passet på å begynne på det samme stedet på begge armene, og jeg passet på at alle delene avsluttet på svart. Det vil si at på armene måtte jeg rive av en del av det blåe i midten, for at armene skulle bli svarte før de ble for lange 😉
    Så jeg “jukset det til” litt 🙂

  3. Nydelig genser! Har selv noen nøster av dette garnet liggende og fikk lyst til å lage en genser til min datter. Hvordan pinnestørrelse har du brukt til dette garnet?

  4. Linda: Jeg husker ikke helt. Kan ha vært ca 4, tror jeg. Men hvis du lager en barnegenser blir det jo ikke like tydelige striper (bare så du vet om det). Men det blir sikkert kjempefint 🙂

  5. Heisann! Hvilken type pinne brukte du? Jeg synes garnet glir så innmari trått, har prøvd både plast, metall og bambuspinne. Bruker pinne nr 5, det skal bli hettejakke str 14 år.

  6. Inger: Jeg brukte vanlig metall, og syntes også det gled veldig. men jeg hadde nokså smale pinner. Kanskje det var str. 3. Husker ikke helt ;P

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *