Sy det selv: JulePaljettkjole fail!

Categories A Hobby

Jeg har tenkt en del på hvordan julekjolen min skulle være i år, og bestemte meg for å være litt sprelsk – man må jo gå litt utenfor comfortsonen iblandt. Så valget falt på en paljettkjole. Og for en gangs skyld styrte jeg unna grå-svart-og blå-tonene som jeg vanligvis ville ha kjøpt. Jeg ville ha en julefarge. Rød var førstevalget, men den var så intenst rød at jeg ombestemte meg, og kjøpte gull.

Syingen gikk superfort og greit (selv om stoffet ikke var heeelt samarbeidsvillig). MEN det viste seg at stoffet hadde alt for lite stretch i forhold til det mønsteret var forberedt på. Så kjolen min er aaalt for liten, og ser mer ut som et slangeskinn enn noe annet når jeg prøver å ta den på. Sukk…
Så da er spørsmålet: Skal jeg prøve en gang til? Eller skal jeg finne meg en ny plan?

Hva synes du om kjolen? Kunne du ha gått i den på julaften? 🙂

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Sy det selv: JulePaljettkjole fail!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *