Reisedrømmer

Categories G Reise og ferie

 

Jeg har lenge vært reisesyk nå – altså syk etter å reise… Men pengene og tiden samarbeider ikke helt. Så nå overtalte jeg Thomas til å lage en drømmeliste sammen – om hvor vi ønsker å reise. Rekkefølgen er bestemt etter hva som er realistisk, og hva vi har mest lyst til. Og først ut kommer:

London

Jeg ble ikke ferdig med London i løpet av forrige besøk, og har veldig lyst til å reise på en shoppingtur, samt å få med meg en musikal. Jeg ser for meg at denne turen må vente til vår-halvåret, men vi får se…

Tyskland

I Tyskland har jeg og Thomas et vennepar, som vi besøkte i 2012 (der vi ble forlovet). Har veldig lyst til å besøke Johnny og Miriam igjen, og å reise i Tyskland med min kjære var jo bare fantastisk 🙂 Denne turen håper vi at vi får til i løpet av sommeren 2015.

 


Afrika

Og så blir reisemålene litt mer eksotiske for min del. Legg bort det praktiske, så har jeg kjempelyst til å oppleve Afrika og Asia. Jeg sjekker innimellom, og har flere ganger funnet afrikaturer til 3-4000kr. Utrolig billig! Så jeg håper at en afrikatur ikke vil vente for lenge med å bli virkelighet…
Bilde lånt av Charlotte 🙂


Lofoten

Er Thomas sitt ønske. I hodet mitt er Lofoten litt kjedelig, og altfor overpriset. Men Thomas drømmer om å fotografere den vakre, norske naturen på sitt beste..


Thailand

SÅ mange skryter Thailand opp i skyene. Og når jeg ser bildene derfra, kan jeg ikke annet enn å drømme meg bort… Jeg vil gjerne reise til ett litt avsidesliggende sted. Samtidig vil jeg jo oppleve Bangkok også 🙂
IMG_8731

Bilde lånt fra: RenatesReiser

 

USA

Er også Thomas sitt reisemål, men jeg har så klart lyst til å oppleve statene jeg også! Hvis vi skal til USA, ser jeg for meg at vi trenger en del tid, og at vi må på roadtrip. Thomas sitt store must er Yellowstone Nationalpark, hvor han vil fotografere dyr. Jeg har mange steder jeg vil se, men ingen must, og jeg vet egentlig ikke så fælt mye om stedene i USA for å være helt ærlig…

Bilde tatt i bjørneparken i Flå, Norge.


Bolivia og Peru

Bolivia har jeg alltid hatt lyst til å reise til. Jeg tror det startet med at jeg ble kjent med en flyktningfamiile derfra på ungdomsskolen. Senere har drømmen bare vokst. Peru fikk jeg øynene opp gjennom å lese bloggen RenatesReiser. Wow, for noen vakre bilder, og fantastiske eventyr! Men det er noe med Bolivia som jeg bare MÅ oppleve..Og det skader jo ikke i det hele tatt at menigheten vår har kontakter der nede… Drømmen er nok å arbeide som frivillig i noen måneder med misjonsarbeidet som Helge og Eva driver…
IMG_9577Bilde lånt fra RenatesReiser

 

Nå ble denne lista skrekkelig lang. Så jeg tror jeg bare nevner de siste stedene som kom opp, selv om det nok er (og blir) mange, mange flere…

I hvertfall hadde Thomas et ønske om Island, Svalbard, Canada, Monaco og Paris. Og jeg er jo skikkelig lysten på Asia, som nevnt. De landene som frister mest er India, Burma, Vietnam, Kina…Må nok ta en slags rundtur når vi først kommer oss til Asia…

Åh, alt for mange steder, og alt for lite penger (og tid, innimellom studier, jobber og (kanskje eventuelle) barn.

Hvor har du lyst til å reise? 🙂

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *