Syprosjekt ferdig: Brudepikekjoler

Categories U Bryllup

Nå er det jo lenge siden dette syprosjektet ble ferdig, da. Men allikevel har jeg ikke fått lagt det skikkelig ut på bloggen enda. Planen min var hele tiden å starte å sy brudepikekjolene rett etter nyttår, og bli ferdig omtrent en gang i Mars. Det skjedde ikke.  Men i gang kom jeg, under èn måned før bryllupet (bare småstressa da, altså). Og ferdig ble jeg, kort tid etterpå. Ting går fort når man bare kommer i gang. Brudepikene var fornøyde, og jeg var fornøyd.

Jeg brukte bare en brøkdel av det hvite stoffet jeg hadde handlet inn (trodde da det ville bli fire kjoler), men allikevel følte jeg at jeg slapp nokså billig unna med kjolene. Stoffet og smykkene handlet jeg i Brasil i februar 2013. Mønsteret kjøpte jeg på Stoff og Stil. Hvis noen henger seg opp i at kjolene er ulike i lengden, så må jeg bare legge meg langflat og innrømme at jeg ikke fikk sett kjolene på jentene skikkelig før i bryllupet, da ingen av dem bor i Sokndal. Men jeg satser på at ingen merket det 😉


Blomstene ble laget av mamma. Ser mer HER.
#Bryllup #DIY #kjole #kjoler #design #hobby #sy #brudepiker #søt #søtt

4 kommentarer

4 thoughts on “Syprosjekt ferdig: Brudepikekjoler

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *