Svigerfars Beste Interiørtips #DIY

Categories A Hobby

Jeg har fått meg en vanvittig flink og kreativ svigerfamilie! Bente maler nydelige malerier, og Eivind står for mye av interiøret i husholdningen. I dette innlegget skal jeg vise noen av de #DIY ideene som svigerfar har laget selv, og som de har fremme i huset nå.

En av mine favoritter er Kaffekjele-lampa på terrassen! Ved å lage hull i bunnen av en kaffekjele, og tre inn en lyspære og ledning gjennom toppen får man denne flotte lampa som gjør seg kjempegodt hvor som helst 🙂

Han har også laget bordet som du såvidt ser under lampa på det ene bildet.

Det neste prosjektet inneholder en av Eivinds favoritt-ingredienser; Drivved! Noen ganger tar vi oss en tur ned i sjøkanten og samler opp fin drivved til mange spennende prosjekter. Her er det brukt gafler til å lage telysholdere på drivved-planken 🙂

Enda flere lysestaker. Den første er laget av et stykke drivved, og en gammel lysestake som har fått nytt liv med å bli bøyd. Og de andre er laget av trestammer som er hulet ut og lagt beslag på toppen. En bast-tråd gjør masse for å pynte opp disse lysestakene. Er ikke den i bjørk bare nydelig? 🙂

De to neste bildene viser flere lamper – en av Eivinds spesialiteter. Den første har utgangspunkt i drivved, den andre i en nydelig trestubbe med tresopp på.

Flere lamper laget av tekanner..

Her er et lite samlebilde med bordbriketter og serviettringer laget av bjørk, et speil av drivved, og en lysestake laget av drivved og litt rester av lys-glass.

Den hvite klokka er også laget av Eivind. Vet ikke om denne går heeelt inn i Do It Yourself-kategorien, men den altså også laget av forskjellige rester, og jeg synes den er så fin at jeg måtte vise den uansett 🙂 (PS: Legg meke til bildet av meg og Thomas oppe til høyre i bilderammen. Søtt!)

Til slutt har jeg et bilde av kjøkkenet. Hyller laget av drivved, kniv-hylle-magnet av drivved, og Norgesglass festet i lokket gir et hjemmekoselig, kreativt preg på også kjøkkenet!

Hva synes du?

Fikk du noen nye ideer, og har du noen ideer tilbake til meg eller Eivind? 🙂

#interiør #ideer #inspirasjon #kjøkken #stue #hobby #hjemmelaget #gjørdetselv

6 kommentarer

6 thoughts on “Svigerfars Beste Interiørtips #DIY

  1. Guri sååå mye stilig! 😀 Kunne tenkt meg alt sammen hjem til meg, hihi 😉 elsker gjørdetselv prosjekter, har alltid minst et pågående selv 🙂 takk for inspirasjon!!! 😀

  2. Så mange råstilige ting! Han som har lagt alt dette er et stort forbilde! Takk for inspirasjon!

  3. Anonym: Ja, han er virkelig flink! Og Thomas, mannen min, har arvet egenskapen! Så hvis du følger med bloggen fremover vil det komme mer 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *