Geocaching- Eventyret DU er med på!

Categories E Natur og Turer

Visste du at en spennende skattejakt foregår rundt deg i dette øyeblikket? Sannsynligheten er stor for at du i dette sekund er innen gangavstand fra gjemte steder, og eventyr som bare venter på deg! Geocaching er det nye. Se filmen, og bli inspirert du også!

Geocaching er en skattejakt som er over hele verden. For å oppdage nye steder, og for å få stilt noe av eventyrlysten som ligger i deg. Bruk den gratis APP’en, og finn skattene som er nærmest deg! Jeg ble kjempeoverrasket da det var mange slike steder her i nærheten (og jeg bor virkelig på et øde sted!). Den nærmeste var en ti-minutters gåtur unna 🙂

Sjekk nettsiden og info om Geocaching HER.

Du finner kart hvor du kan se hvor mange geocaches som er nær deg HER.
Eller bare last ned appen.

Jeg skal begynne i dag! 😀

11 kommentarer

11 thoughts on “Geocaching- Eventyret DU er med på!

  1. Geocaching er kjempegøy!! 😀
    Jeg er glad i å gå tur, men når vi er på geocaching, da vil jeg aldri at turen skal ende – det er så gøy! Særlig når man finner skikkelig forseggjorte cacher 😀

  2. Geochaching er kjempegøy… har holdt på i litt over 1 år og har tatt 1002 cacher hittil. Trenger du tips og råd så er det bare å fyre løs. Kjekkt med en aktivitet som gjør turer i skog og mark til et spennende eventyr nesten 😀
    Lykke til med en kjempekjekk hobby !!

  3. Dette er gøy! Har ei venninne som er skikkelig hekta, og har vært med henne på noen turer her i nærmiljøet. Da vi reiste gjennom øst-europa i fjor sommer geocatcha vi der også, haha. Utrolig gøy å være på “skattejakt” blant kjente monumenter uten at “vanlige” folk skjønner noen ting xD

  4. Vidarius: Haha, gikk for å lete etter min første i går, og fant den ikke… Den skulle ligge ved en bro, og være bitteliten, men vi finkjemmet området, og fant den ikke… Så vet ikke om den kan være borte (men noen hadde funnet den 16.februar, liksom.. Så var litt rart det da)

  5. Randomjenta: Ja, jeg også tenkte hvor gøy dette må være på reise for å oppdage “hemmelige steder” 🙂
    Men bruker man ikke internett? Eller er GPS’en uavhengig av nettet? Det blir vel i såfall skrekkelig dyrt i utlandet.. 😛

  6. Nå ble det ikke gjort på min tlf, så er litt usikker, haha. Men man kan lagre diverse catcher når man har internett (f.eks. på hotellet), og så virker gps’en selv om man er offline. Tror jeg? Var i alle fall det jeg ble fortalt 😛

  7. Randomjenta: ja, tror det.. Jeg har i hvertfall bare hatt på det trådløse nettet (ikke mobilnettet) når jeg har gått rundt..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *