Nyinnkjøpt til Bryllupet (Tips til å handle på nettet)

Categories U Bryllup

Her er litt av det jeg har handlet på nettet i det siste, pluss noen gode tips når du skal handle på nett…

Underskjørt, slør, og hansker fra Aliexpress.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å ha hansker når jeg giftet meg, men da jeg kom over disse skjønnhetene som en billig penge, måtte jeg nesten bare kjøpe dem. Det er ikke sikkert at jeg går med dem hele tiden, men moro å ha muligheten. Underskjørtet gjør underverker for kjolen, og sløret synes jeg passet veldig godt til både kjolen og hanskene.

Smykker fra JenJenHouse. Enda går det litt søte “blomstre-tema” litt igjen i tilbehøret. Jeg falt for dette settet på grunn av blomstene, og jeg ville ha noe som passet sammen.

Totalt for alt dette betalte jeg omtrent 500kr. Billig!

Siden underskjørtet fra Aliexpress ikke var noe serlig, bestilte jeg et nytt et JenJenhouse:

Vurdering

Jeg er egentlig fornøyd med det meste. Smykkene var flotte, sløret nydelig (men har ikke kam, så må festes selv), underskjørt nummer to veldig greit, og hanskene var bedårende, men det skal sies at det var en detalj på dem som var ødelagt; med det har jeg tenkt til å fikse selv.

 

LITT OM NETTHANDEL

Når man handler på nettet, vet man aldri helt hva man får, og må alltid være innstilt på at det kan gå galt. Jeg pleier aldri å bestille dyre ting på nettet (vanligvis godt under hundrelappen, unntaksvis opptill 2-3 hundre). Det store unntaket er selvsagt brudekjolen. Der tok jeg en supersjans, og ble veldig fornøyd.

På Aliexpress og på JenJenhouse har jeg alltid fått god oppfølging. Bekreftelsesmail når varen er bestilt, betalt, sendt og (på aliexpress) også når den er mottatt (slik at vi må godkjenne at den faktisk har kommet frem i god stand). Det er veldig bra! Jeg har også fått svar på spørsmål jeg har hatt, f.eks. som hvordan man burde feste sløret.

På Ebay er det mange forskjellige selgere som selger både kjoler og utstyr. Ved å bruke paypal har du en viss mulighet til å få igjen pengene hvis det skulle være krise (men da må du klage i tide). Jeg er allikevel alltid forsiktig med å ikke kjøpe ting jeg ikke har råd til å “miste.” Jeg har bestilt mye på ebay, og det er nok tryggere enn mange tror, fordi jeg har stort sett hatt bare gode opplevelser. En gang fikk jeg feil kjole, og da fikk jeg alle pengene tilbake med en gang. Men det har også skjedd at tingene jeg har bestilt bare ikke har dukket opp. Til bryllupet har jeg f.eks. bestilt stoff og kortlage-utstyr. Jeg tenkte å kanskje lage et innlegg hvor jeg linker til konkrete ting som er kjekt å kjøpe på ebay til bryllup…

 

KONKRETE TIPS

* Sjekk tilbakemeldinger fra tidligere kunder. Dette er spesielt nyttig på ebay.

* Sjekk alltid fraktkostnader, og at det virkelig lønner seg å bestille på nett. Husk at klær må du betale toll på hvis det er over 200kr. Kan bli nokså dyrt.

* Vurder nettsidens troverdighet. F.eks. er det pluss at siden er norsk, og det er pluss hvis betalingen går trygt gjennom BankID eller Paypal.

 

Noe annet dere vil vite om bryllupet eller netthandel?

#bryllup #shopping #netthandel #brud #shopping #tilbehør #kjole #tips

8 kommentarer

8 thoughts on “Nyinnkjøpt til Bryllupet (Tips til å handle på nettet)

  1. Så søte hansker :)) Likte smykkene, tenker heller ikke kjøpe så dyre smykker om jeg skal ha det, ikke klart å bestemt meg ennå 😛
    Handler en del på Ebay for å si d sånn 😉

  2. Takk for nyttig innlegg! Blir nok en del netthandel på meg også i tiden frem mot bryllupet. Er litt skeptisk, men er nok som du sier; hvis man handler billige ting kan man spare en del penger på det.

  3. Oppigard: Helt sant! Og hvis da en ting skulle være ubrukelig, så har man ofte spart inn en del på de andre tingene allikevel 😛

  4. Vi også har kjøpt MYE til bryllupet på nett, kjempekjekt!! selv om det noen ganger er bomkjøp, så sparer man jo mye på alt det som er bra:D

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *