Jeg har blitt voksnere (Nyttårsforsett – sluttvurdering)

Categories S Mat

Dette året har jeg blitt voksnere i matveien; jeg har begynt å like for eksempel pesto, avocado, creme fraishe, rømme, fetaost, kremost, løksuppe og sånne litt voksnere ting. Jeg har også lært meg å lage mye ny mat, på grunn av nyttårsforsettet mitt “lag 20 retter du aldri har prøvd før” (Du kan se hva jeg har lager Her.)

 

 I dag, på nyttårsaften, har jeg laget rett nummer 18, Panna Cotta med Safran. Det er ikke akkurat middag, men det er noe jeg har lyst til å prøve ganske lenge nå siden første gangen jeg smakte det. Skal smake i kveld, men det ser i hvert fall låvende ut! Og i tillegg til å være første gangen jeg har brukt en vaniljestang, er det også første gang jeg har brukt Safran, verdens dyreste krydder. 35 kroner ville de ha for 5 gram!!! Luksus på nyttårsaften…

De siste to rettene fikk jeg ikke tid til, men jeg synes egentlig at jeg gjorde det ganske godt allikevel! 18 nye retter er ikke så ille! Og hvis man teller med kaker, karameller og andre godsaker, så kommer jeg nok fort opp i 25 😉 Favoritten så langt er nok hjemmelaget lasagne(kanskje fordi jeg i utganspunktet elsker lasagne, og hjemmelaget var ekstra god)! Men det er mange av oppskriftene jeg kommer til å lage igjen.. Resten av forsøkene mine finner du i kategorien mat.

#mat #oppskrift #nyttår #nyttårsforsett #forsett #matlaging #middag #dessert #pannacotta #nam #digg #voksnere #godt #spise

1 kommentar

1 thought on “Jeg har blitt voksnere (Nyttårsforsett – sluttvurdering)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *