Finding God in the Land of Narnia

Categories H bok

“Take your children to Narnia and introduce them to the heart of an amazingly powerful and enchanting creator.”

 

Boktittel: Finding God in the Land of Narnia

 

Forfatter: Kurt Bruner & Jim Ware

 

Innhold: Du har kanskje lagt merke til hvordan Aslans død og oppstandelse i “Løven, heksa og Klesskapet” har enkelte fellestrekk med Bibelens historie? Men har du tenkt over alt det andre som har blitt inspirert av Lewis’ tro? Denne boka har 26 korte kapitler som handler om Lewis’ paralleller til sin tro.

Min mening: Kjempespennende å se hvordan symbolene går sammen og skaper en forståelse for vanskelige “religiøse begreper.” Jeg koste meg med å lære mer om hva Narnia sier mellom linjene, og også litt mer om forfatteren.

 

Terningkast: 4. Veldig interessant, og godt skrevet. Jeg anbefaler boka til alle Narnia-elskere 🙂

 

 Nå (som jeg har symbolene i orden) har jeg begynt å lese Narnia-serien fra begynnelen. Og et barns undring, tro og facinasjon for nye verdener bobler opp i meg igjen. Herlig!
Hvis du liker Ringenes Herre, har de samme forfatterne skrevet en bok som heter “Finding God in The Lord of The Rings.”

BildeKilde

#Bok #bøker #litteratur #narnia #bibelen #bibel #tro #kristen #jesus 

3 kommentarer

3 thoughts on “Finding God in the Land of Narnia

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *