Ungarn – Cave Bath og Shopping

Categories G Reise og ferie

En av dagene på teamturenreiste vi på en dagstur til Ungarn (Et av mine favorittland i Europa). Første stopp var Cave Bath i Miskolc. Jeg tok ingen bilder i badelandet, så lånte heller et fra Tripadvior. Badeland var gøy den første halvtimen, men så var det egentlig ganske kjedelig. Ingen sklier, og ikke en gang ett boblebad eller et skikkelig svømmebasseng. Hundrevis av badegjester samlet sammen som sild i det grunne vannet. Så vi tuslet rundt i grottene og kikket…

Photos of Cave Baths of Miskolc Tapolca, Miskolc
This photo of Cave Baths of Miskolc Tapolca is courtesy of TripAdvisor

 

Deretter var det tid for shopping for et handlesenteret Miskolc Plaza som lå i nærheten. Jeg tror faktisk at teamtur er en av mine største shopping-uker hvert år. Det er GØY å reise til billige land.

 

Og siden alle andre gjør det, så legger jeg også ut et bilde av det jeg handlet. Klærne kostet mellom 30 og 40 kroner, med unntak av blondekjolen som var litt dyrere. I tillegg kjøpte jeg en del billige øredobber, solbriller og toalettartikler. Myntenheten, Forinth, er ganske spesiell. Kjolen min, for eksempel, kostet 10 000 HUF, som kun er 270kr. Litt rart, men morro å ha titusenlapper og tohundre-mynter i lommeboka…

Slik var dagen i Ungarn for denne gang. Etterpå bar det tilbake til Slovakia og mer spennende opplevelser igjen!

#reise #ferie #europa #shopping #bading #badeland #spa

3 kommentarer

3 thoughts on “Ungarn – Cave Bath og Shopping

  1. Det grottebadet så kjempespennende ut!
    Ser ut som du fikk mange fine kjøp også! Haha, ja det var veldig spesielt å skulle lære seg HUF-valutaen. Ikke hver dag man spiser middag for 9000 og ovenatter for 50,000 liksom. xD

  2. Randomjenta: Og attpåtil er det relativt billig kost og losji! 😀
    Grottebadet var oppskrytt; det var ikke skikkelige grotter en gang, men veggene var laget av noe plastikk-greier :s

  3. Ungarsk hovedstaden er magisk, men jeg anbefaler å reise til Warszawa istedenfor.Det er helt annerledes enn alle steder jeg har sett i mitt.Og nattlivet er topp her, det er mange gode klubber, New Orleans er min favoritt, de har vakreste damer.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *