A Child Called ‘It’

Categories H bok

 

 ‘I had bought a few precious minutes. I had used my head to survive. For the first time, I had won! Standing alone in that damp, dark garage, I knew, for the first time, that I could survive. ‘

 

 

Boktittel: A Child Called ‘It’

 

Forfatter: Dave Pelzer

 

Innhold: En bok om en gutt som blir behandlet som noe lavere enn en hund. En gutt som mister retten til å se folk i øynene og til å ha et navn. En gutt som blir tvunget til å delta i morens tortur-leker. En gutt som trosser alt og kjemper for å overleve. Forfatteren skriver sin egen historie.

 

Min mening:Jeg synes boka var grusom og forferdelig. Den får frem tanker jeg ikke vil tenke, bilder jeg ikke vil se. Men samtidig er det noe vi må vite litt om. Hvordan overgrep kan skje. Familier bryte sammen. Barn bli brutt ned, bit for bit.

 

Terningkast: 6. Grusomt bra, blir kanskje de riktige ordene. Jeg anbefaler boka til deg over 14 år.

Jeg kjøpte boka fordi den var på lista over mest leste blant ungdom i England. Den er den første av tre i serien om David Peltzer. Den andre heter “The Lost Boy” og den siste “A Man Named Dave.”

BildeKilde


0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *