Brennende iver

Categories tanker, tro og filosofi

Folk kaller meg initiativrik og ansvarsfull. Og jeg blir invitert i kommiteer og styrer av ulike slag. Men jeg tror jeg skuffer. Har ikke noe å komme med. Jeg har funnet ut at jeg er ikke egentlig så ansvarsfull og initiativtakende når jeg ikke virkerlig brenner for noe.

Jeg har lært at kommiteer og og politikk og skolestyrer ikke er noe for meg, egentlig. Det er ikke noe som inspirerer og gir energi. Derimot er ungdomsarbeidet i menigheten noe helt annet. Jeg kan støvsuge, bake boller, arrangere konserter og prate med ungdom i timevis uten å bli lei. Det gir meg rett og slett så ufattelig mye! Jeg tenker at alle sikkert har sitt område eller arbeid som de brenner for og kan bidra i. Og jeg tror det er sunt å gjøre noe frivillig arbeid for andre! Hva er det du brenner for?


Siste dagene i praksis nå! Trives. Dagen i dag har følgende program: Skoledagen ferdig her på Bryne Ungdomskole; ut å spise med Ida; og så skal vi en gjeng opp til Daniel på hytta. Kos!

4 kommentarer

4 thoughts on “Brennende iver

  1. Jeg brenner for menighet og også for ungdommer. Har alltid tenkt at ungdomsarbeid ikke er noe for meg, men jeg ser mer og mer at jeg har en egne evne til å omgås ungdommer – noe jeg ikke trodde jeg hadde. Veldig gøy!
    Men mest av alt brenner jeg altså for å bygge menighet, og håper at jeg får gå den veien i framtiden! Men først må jeg igjennom det jeg driver med nå.. 😉 :p

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *