Vi startet hjemturen fra østlandet med omtrent 16 minusgrader. Noe vi synes var forfryktelig ubehagelig kaldt. I bilen var det heldigvis litt bedre.
Vi kom til brua over mjøsa da dette storslagne synet møtte oss. Jeg knipset i vei før vi kjørte videre av sted mot Charlottenberg i Sverige.

Flinke Thomas kjørte hele veien (ca 11 timer) uten å klage (så veldig mye). Men det var kanskje bare fordi han ikke ville risikere å ha meg bak rattet.

Plutselig, rett før vi kom inn i Sverige, var det -21 grader! Ikke rart jeg frøys på føttene…

Vi kjøpte noen solide hauger med godteri, og så puttet vi inn matvarer og diverse stasj i alle tomrommene som var igjen i den ellers-så-romslige Volvoen.

Så kjørte vi gjennom høye skoger, opplyste storbyer og slapsete veier. Det tok en god del ekstra tid fordi det var så glatt, men klokka ett om natta var vi endelig fremme og bar inn omtrent tusen bæreposer og en koffert i huset.

Bilturen var ferdig for denne gang. Det er godt å ha noen ekstra dager her hjemme før skolen starter igjen.

2 kommentarer

2 thoughts on “Reiser hjem

  1. kjære deg!glad dere kom dere vel hjem! er innom deg for å takke deg for alt du deler og gir
    ,takk for alle fine spor du legger igjen hos meg!jeg ønsker deg
    en nydelig dag imorgen,og håper det nye året blir et fantastisk
    et for deg!mange klemmer

  2. spirea: Tusen takk! Dine kommentarer er alltid de mest hjertelige jeg får 🙂 Setter enormt pris på det! Ønsker deg også en fantastisk dag, og et godt nytt år!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *