Dager med masse innhold (sunnhet, idyll og romantikk)

Categories B opplevelser og hverdagsliv

De siste feriedagene er alltid verdt å nyte i fulle drag. Jeg synes det er kjempedumt at ferien ikke varer lenger (og i år har jeg hatt en måned mer ferie enn vanlig). Hver dag er en herlig gave, og jeg bare prøver å utnytte dem best mulig! I går hadde jeg for eksempel en dag med mye gøy.

Jeg var alene hjemme, og begynte dagen overraskende sprekt og sunt. Jeg spratt opp av senga litt før ni, danset Zumba til svetten rant, og hoppet i dusjen. Så fikk jeg tid til litt frokost (skive med makrell i tomat) før jeg måtte haste i vei til møte på Betania. Jeg ble litt seinere enn jeg hadde tenkt, men ti på 11 var jeg fremme. Zumba ser jo mer enn latterlig ut (når jeg gjør det). Men jeg kunne ikke snyte dere for i hvert fall ett bilde, som ikke var så ille.

 

Møtet var en god blanding av inntrykk og opplevelser på teamturen. Vi fortalte, viste bilder, fremførte drama og dans vi hadde brukt der nede osv. Helge (vår nye ungdomsleder) talte om å ha en kultur som viser at Gud finnes, og at himmelriket er kommet nær.

Mens jeg gikk (!) hjem fra møtet, fant jeg ut at jeg hadde noen ledige timer, og jeg avtalte å treffes om halvannen time og ha piknik i parken med Yvonne og Cathrine. Der koste vi oss med gulerøtter og vann, sjokolade og chips. Været var upåklagelig, og det var til og med sommertemperatur! Herlig!

Så hadde jeg avtalt et Skype-treff med ei venninne som studerer i London, og etter en halvtime der hadde vi avtalt datoene for når jeg reiser til London! Så gøy!! Jeg skal til London! Helt alene! Og oppleve musikaler, voksmuseer, røde busser og andre råe engelske ting.

Etter litt rydding i huset, kom den snille kjæresten min bortom en tur. Vi har for tiden en liten utfordring i å finne på ting (ikke bare sitte hjemme alltid, liksom) så vi vrengte hjernene våre litt. Men det hadde vi ikke trengt, for Thomas hadde fått en melding fra en venninne som lurte på om han kunne kjøre henne til Egersund. Så da tok vi oss en tur, og koste oss på date. Det ble kebab på oss, og det er koselig. Så mens vi satt der utbryter Thomas plutselig “Det var en fin vogn!” om en barnevogn som ble rullet forbi. Jeg bare ler. Det er gøy at jeg har en forlovede som sier ting som “Det var en fin vogn.”

Da vi kom hjem hadde vi vridd hjernene litt mer. Etter å ha vraket diverse “sitte på dataen”, “lese” og “se en film”-planer bestemte vi oss for å ta en tur på sjøen! Thomas sin far har en liten kjekk båt, og Thomas hadde lyst til å ta et bilde av fyret i Rekefjord. Så vi satte av sted. Da vi kom til Stranno var båten full av vann, og det som værre var; en død fisk som definitivt hadde begynt å råtne lå i båten. Heldigvis var Thomas mann nok til å fikse opp i grapset mens jeg så på og grøsset. Da vi kom utpå sjøen var det solnedgang. Ganske fint å sitte fremmerst i båten og se de lyse gule og mørke marineblåe bølgene skvulpe. Jeg er ikke et sjømenneske og pepret Thomas med barnselige spørsmål og overraskede utrop som “oooh!” eller “waaoo.” Jeg tror han synes det var søtt en stund i hvert fall 🙂

2 kommentarer

2 thoughts on “Dager med masse innhold (sunnhet, idyll og romantikk)

  1. Innom bloggen din og har sittet og lest masse. Så herlig med alt du opplever 🙂 for en spennende tur til Ukraina også 🙂 Jeg håper du har en flott dag – og uke. Gud velsigne deg 🙂 klem herfra

  2. Spirea: Tusen takk! Har virkelig vert en innholdrik sommer med mye bra! Håper at du også har en god sommer, og får en flott høst 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *