Vinterferiens innhold

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Det har vert helt Deilig å ha litt mer fritid igjen. Ferien til nå har jeg brukt på å jobbe. Fint å tjene penger! Så dagene går til rydding i hyller, vanning av blomster og prising av varer. I dag kom det nye blomster til butikken, og blomstermannen som kjørte bilen sa med en gang: “Det er ikke vanskelig å se hvem du er! Du ligner masse på moren din!” (Mamma er eier av butikken).

Dessværre har marsvinene våre blitt syke. Ett døde for to dager siden, og nå er ett til sykt. Dette førte til full utrykkning til vetrinæren for mamma’s (alle alle marsvinenes) del. Jeg og Thomas (som jobber hos oss) ble igjen og styrte geskjeften. Gikk greit det, men nå står vi igjen med fem marsvinbur som må desinfiseres (samt drikke-flasker o.l) og 6 marsvin som skal ha pencillin (har jeg skrevet det riktig?) hver morgen og kveld. Stress!

Våren kommer flytende i form av skjønne snøklokker i hagen og fargerike primula i butikken: FANTASTISK! I går fikk vi også smake på vår-været. I dag har det pøsregnet hele dagen, og jeg har dermed to våte jakker, våte sko og våte sokker (skal skifte nå!)

Ellers er jeg glad for at Gutten Min snart kommer bortom en tur^^

Gleder meg forresten veldig til helga (selv om skolestart og halvårsprøve da nermer seg skummelt mye -men det tenker vi ikke på enda!)

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *