Ikke tenåring

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Den vanskelige, forrvirrende tenåringstida er forbi for min del. Jeg har til slutt tredd over i de voksnes rekker. (men kommer ikke til å oppføre meg deretter på noen år enda.)

Jeg har egentlig sluppet unna en del ting med å være tenåring. Jeg skippet fjortisalderen. Droppet også den ville utprøvingsperioden med alkohol, og jeg liker å tro at jeg ikke har stått for så veldig mye opposisjon.

Jeg har allikevel gått igjennom noen krangler med mamma, en god del sene kvelder ute, og jeg har forandret meg masse. Det viktigste med tenårene er nok at man “finner seg selv.” Jeg har bestemt meg for hvem jeg vil være, hva jeg synes er viktig, og jeg har, ikke minst, fått mye bedre selvtillitt når det gjelder disse tingene. Tennårene er utrolig spennende. Jeg er ikke glad for at den er ferdig, men heller ikke trist, for nå kan jeg jo gå videre. Det er litt som å bli ferdig med et kapittel i en spennende bok: Jeg er litt trist fordi det betyr at boka er nermere ferdig, men også glad fordi jeg snart får vite hva som skjer videre…

Hva er/var typisk for din tenåringstid?

 

Dagen i dag har vert helt Konge! Har overrasket ei venninne med bursdagsfest (vi har bursdag samme dag) (strengt talt var det i går, siden det nå er tidlig søndag…) Skal skrive mer om kvelden og dagen senere:)

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *