Målet for mitt liv – Gartner!

Categories R Om meg

Sokrates hadde en mor som var jordmor. Han likte å se på seg selv som jordmor for menneskers tanker; han ville hjelpe dem til å “føde” visdommen som lå inni dem.

Peter og Andreas var fiskere. Jesus fortalte dem at om de fuglte ham kunne de bli menneskefiskere; Fiske mennesker til det evige livet.

Jeg har etter inspirasjon fra disse gode forbildene funnet min rolle. Moren min er gartner. Mitt mål er å bli en god menneskegartner. En menneskegartner vanner, steller og gjødsler menneskene rundt seg slik at de kan blomstre og vokse. Noen ganger må gartneren også luke noe ugress eller beskjære noen grener. Det er slik jeg vil bli! En som kan gi folk de gode ordene de trenger for å vokse. At jeg kan hjelpe dem med å luke bort de vanskelige tingene som hindrer personen i å blomstre. 

2 kommentarer

2 thoughts on “Målet for mitt liv – Gartner!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *