Er med i Fotokonkurranse!

Categories N Foto

Tema i Konkurransen er Grønn! Konkurransen holdes av Jcl.blogg.no 

 Først plukket jeg ut et utvalg av bilder som var grønne. Siden det bare gikk an å delta med tre bilder, valgte jeg til slutt bildene under:

 Dette bildet er jeg ganske fornøyd med. Det er alltid vanskelig å ta bilder av dyr, men her ble jeg fornøyd med utrykket til gresshoppa, den uvanlige vinkelen, og skarpheten var heller ikke så verst. Bildet er tatt om natta, derfor er bakgrunnen så mørk.


Dette bildet krevde mange forsøk å ta. Siden jeg ikke har en skikkelig macrolinse var det ikke bare lett. Jeg ble til slutt fornøyd med lyset ved hjelp av reflektoren min.

Dette bildet liker jeg fordi jeg synes ideen er ganske original. Jeg fikk venninna mi til å legge seg ned i gresset med beina opp. Dessuten hadde jo dette gresset en helt skjønn grønnfarge!

 

Er du enig i de bildene jeg valgte å delta med? 

Hvilket bilde likte du best? 

4 kommentarer

4 thoughts on “Er med i Fotokonkurranse!

  1. Fantastisk, Ingrid! Du er rå til å ta bilder! Jeg klarer ikke å si hvem jeg likte best, de er så fine alle tre. Kanskje det siste, siden det er så ;herlig; 😀

  2. du er jo skikkelig begavet 🙂
    jeg likte alle bildene utrolig godt, men jeg elsket det av gresshoppen. jeg ser på gresshopper som magiske, men jeg har aldri sett en i virkeligheten. denne gresshoppen så utrolig vakker og nesten utenomjordisk ut, helt fantastisk var den! jeg er imponert.
    nydelig det bildet i midten også, det var noe rent poetisk og lindrende ved det, og det siste fikk meg til å tenke på surrealisme, men på en god måte, på Alice in Wonderland, at man faller inn og utav drømmer..

  3. I have dreams: Tusen takk! Jeg blir kjempeglad av sånne kommentarer:) Sånne gresshopper har vi overalt i gresset på sommeren… Hører dem lang vei. De er mellom 5 og 10 cm et sted, så det er ikke småtterier! En venn lært meg hvordan man finner dem en gang:)
    Du er god til å skrive oppmuntrende, og utfyllende kommentarer! Det er skjelden vare her på blogg.no hvor de fleste skriver: “Fint bilde!” 🙂
    Når jeg er i gang må jeg nevne at jeg digger bloggen din! Du er utrolig god med skildringer, slik at det blir helt magisk og hjerteskjærende å lese:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *