Macramè-smykker jeg laget:)

Categories A Hobby

Hobbyer kommer og går, som jeg pleier å si. Macramè har aldri vert det helt store, men det er morro i moderate mengder! Etter en hobbysamling hvor vi laget smykker på Betania fikk jeg litt dilla på Macrame igjen, og ryddet fram perlene jeg fant i huset. Her er to resultater av denne korte manien. Jeg begynte på et tredje smykke, og er kommet omtrent nøtaktig halvveis. Alltid må det ende slik (har enda en halvstrikket flettelue, og et halvferdig scrapbookalbum liggende…


Det første smykket er laget med hamptråd (biltema) og perler fra litt overalt. Fjærene er fra Panduro. På det neste smykket har jeg bare brukt noe restegarn jeg hadde liggende. Det er knyttet (eller heter det flettet?) på samme måten som det første. Perlene fikk jeg i en hobbyklubb jeg gikk i for lenge siden, og skjellet hadde jeg hjemme, og fikk borret hull i det:)

Litt av æren for inspirasjon må selvsagt gå til Charlotte som er supergod til å lage slike smykker:)
 

Et tips til deg som vil kjøpe deg noe macrame-utstyr: Gå på biltema, og kjøp perler og tråd forholdsvis billig. Fjær, skjell og andre gøye ting kan du enten finne hjemme, eller (mye dyrere) kjøpe på panduro, eller lignende hobbybutikker. Hvis du ikke kan knytte dem finnes det helt sikkert steder på nettet du kan finne ut hvordan. Prøv youtube!

Hva synes du om smykkene jeg laget? 

2 kommentarer

2 thoughts on “Macramè-smykker jeg laget:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *