Fototips #11 – Gradient-Filter

Categories L Foto, Design og Redigerings-tips

Et gradient-filter er et filter som er farget på halve skiven. Det kan gi bildene dine en spennende effekt, og forsterker noen farger. Jeg har kjøpt et blått gradientfilter som skal brukes på himmelen.


Erfaring:
Filteret fungerer veldig bra, synes jeg. Litt stress å skru det av å på hele tiden, men når jeg har tid til å ta noen skikkelige landskapsbilder er det helt topp. Kunne godt tenkt meg et rødt eller orange et til å bruke i solnedganger:)

Tilgjengelighet og pris:

Jeg har kjøpt filteret hos Priceangels for under hundrelappen. Det anbefales!

Her er to bilder som viser forskjellen på med/uten filteret (ellers samme innstillinger):

Hva synes du om tipse? Kunne du tenkt deg et slikt filter, eller har du det allerede?

2 kommentarer

2 thoughts on “Fototips #11 – Gradient-Filter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *