Noe av det vi har laget det tredje året på formgivning

Categories A Hobby

.

På slutten av hvert skoleår pleier vi å ha en elevutstilling hvor alle formgivningklassene stiller ut det de har laget. Den begynte forrige torsdag, så hvis du er i nærheten er den åpen en stund fremover i museet ved sjøbuene.

 

Her er tentamensoppgaven vår: Designe et barne-tv studio med maskot. Min står helt til venstre, på toppen. 


Dette er noen scenebannere vi laget. De skal passe til en fremførelse av voluspå, volvens spådom. Det var en gruppeoppgave, og jeg var med å laget det til venstre med flammer og vann – Har malt hele den nederste delen.

  Etter scenebannerne laget vi også en kostymerekvisitt til voluspå: volvestaven. Jeg har laget stav nr. 2 fra venstre, den med fjær, kongler, nøtter og gulltråd. Stokken jeg brukte var av bjørk.. I tillegg tegnet vi kostymet til Volven. Også her er min nr. to nedover. Den lysegule kjolen, blå kappe, og med min stav i hånda.

Dette er også en scenografi og kostyme-oppgave. Vi skulle nå lage en maske med utgangspunkt i middelalderens demonstatuer, og bli inspirert av en kultur (jeg valgte afrikansk masaii-kultur) og masken skulle utrykke en følelse. Løvemasken til høyre er min.

Her er en av de første oppgavene vi hadde. Designe en søppeldunk. Ikke det gøyeste akkurat, men jeg har altså laget den med tre hull i. Den brune og grønne: søppelsortering, må vite!

Her er noen bilder som kom ut av abstraksjon. vi i klassen tegnet hverandre. Deretter abstraherte og stiliserte og geometriserte vi til resultatet ble et helt annet enn utgangspunktet. Jeg har laget det røde og svarte maleriet med tegningen under.

Dette er den siste oppgaven vi hadde: Designe et tilbehør til et valgt antrekk. Jeg har strikket vottene på bunnen.

Tegneserieoppgave; Jeg har laget den i høyre hjørne. De som leser bloggen fast har jo sett den før..

 Hva synes du?

Et vellykket år?:)

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *