Hvorfor fungerer ikke bønnene mine?

Categories tanker, tro og filosofi

I dette innlegget har jeg samlet noen forklaringer på at du ikke alltid ser Guds svar på dine bønner.

*Be etter Guds vilje. Først må jeg nevne at bønnene må være i tråd med Guds Ord. Det nytter for eksempel ikke å be om at den irriterende kollegaen skal komme i en ulykke for at du skal bli forfremmet. Det står jo ettertrykkelig i bibelen at man skal elske sin neste som seg selv. 

*Gud vet best. Det er noen ganger slik at vi mennesker rett og slett ikke vet hva som er best for oss, og da tar Gud styringen. Han gir oss ikke et bønnesvar som fører til et mareritt. Et litt tullete eksempel kan være: Han gir deg ikke den kjæresten du så inderlig ber om, fordi han ser at du vil bli såret.

*Gud svarer alle. Ja, Gud svarer på alle bønner. Men han svarer ikke alltid “ja.” Han gir deg ikke alltid en lettvindt løsning på problemet. Kanskje gir han deg styrke. Kanskje gir han deg håp. Kanskje bruker han hendelser til å forme deg som menneske.

*Tro at du får. Noe som kan utsette, eller hindre ditt bønnesvar er din egen tro. Det står i bibelen at hvis vi tror at noe skal skje, vil det bli virkelig. Gud Har allerede gitt oss alt, vi må bare ta imot i tro. 

*Noe som hindrer. Det kan være onde krefter som hindrer bønn. Men da hjelper det å be. Gud har gitt oss makt over onde ånder.

 

 
 Ikke gi opp å be!

Søk i Guds ord etter noe som støtter din bønn.

Be etter Guds vilje!

Tro at Gud elsker deg, og vil det beste for deg!

Vit at Gud er allmektig. Ingenting er for smått eller for stort for ham.


Forresten: Finn et annet innlegg jeg har skrevet om dette tema >her<

 

 

 

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Hvorfor fungerer ikke bønnene mine?

  1. Så herlig ord å lese. Jeg så den første kommentaren og slik er det når man deler Guds ord. Noen ikke liker det og kan si sårende ord. Men bare fortsett. Du er på rett vei. Gud elsker alle selv de som ikke tror og er blinde for sannheten.

  2. Jeg er troende selv og leser bibel og ber hverdag og ligger ut bønnene til fb nesten hver dag og av og til i bloggen. Derfor jeg elsker å lese alt som handler om hverdagslivet med Gud. Og her har jeg funnet en sjelevenn som står på det man tror uansett hvor mye motgang.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *