Kan du se bokserne?

Categories Q Lignelser

Her er en Optisk 3D – Illusjon.

Kilde(her er også mange andre slike bilder)

Det skal en spesiell se-teknikk til for å se de to mennene som slåss i bildet.

Mange klarer aldri å se dette. Jeg brukte ca en halvtime første gangen, men nå går det ganske fort å se hva det er.

 

Se-tips:

*Fokuser på forskjellige måter. Fest blikket ditt en halvmeter Bak bildet, og hold det fokuset mens du stirrer på bildet.

*Hvis det går, kan du se på ditt eget speilbilde i dataskjermen. Hvis bildet er i papirform kan du prøve å legge en glassplate over, å se på refleksjonene i den. Plutselig dukker det opp.

Det var det første tipset som funket for meg, men prøv deg frem med å se, glo og stirre på forskjellige måter


 

Jeg husker hvor frustrerende det var å ikke se det som Pappa kunne se. Hvordan jeg stirret på bildet på alle mulige måter for å se det, og hvordan jeg overveide muligheten for at det hele var en teit spøk.

Det jeg husker enda bedre er den fantastiske følelsen av å klare det! Når jeg endelig plutselig fikk det til, og en ny verden INNI bildet plutselig åpnet seg, ble jeg helt ekstatisk (morsomt ord!). Klarte nesten ikke slutte å se på bildet resten av kvelden. Det er umulig å beskrive greia skikkelig for de som ikke kan se det selv.

De som ikke ser bokserne vil kanskje si at de ser mange av dem, eller at det ikke er noen der.

På den samme måten kan det være med Gud. Det går ikke alltid an å se eller føle Ham. Noen vil påstå at Han ikke finnes. Andre vil påstå at Han er litt annerledes enn det bildet du har av ham. Fortsett å søke Ham, så vil Han vise seg. Han er ikke slik som bildene, som bare funker for noen. Gud funker for alle!

Når du da først ser han. WOW!

Da blir du helt ekstatisk, og full av beundring.


Det må forresten nevnes at jeg ikke kom på sammenligningen mellom bildene og Gud selv, men leste det på en smootown blogg. Les Frank sitt innlegg her.

 

Ser du bokserne i bildet? Hvordan ville du beskrevet dem?

Hvor lang tid tok det før du så dem?

1 kommentar

1 thought on “Kan du se bokserne?

  1. Jeg ser mange ting i dette bildet, men klarer altså ikke å se noen boksere… Tror jeg må bruke litt tid på dette.
    SV: Tusen takk for forklaringen 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *