Beautiful weeds

Categories Q Lignelser

(Dette kan virke litt rart og uinteressant, men det er faktisk en grunn til at jeg skriver om ugress, så les hele innlegget)

Dette er et ugress, men det er skikkelig pent! Det må være det fineste ugresset jeg vet om iallefall. Derfor har jeg mange ganger lurt på hvorfor i alle dager det er et ugress i det hele tatt!

Men det vet jeg nå. Det er på grunn av måten det sprer seg på. Det vokser overalt og kveler alt annet. Det negative med ugress er ikke egentlig at det er stygt (nødvendigvis), men at det ødelegger for de tingene som var plantet der. De som er plantet med en plan og med omsorg.

Det er på samme måten med synd. De tingene som Gud har definert som synd er ikke nødvendigvis galt i seg selv, men det er galt fordi det kveler det Gud hadde tenkt for oss. Hans perfekte plan blir kvalt av ting som tar vår tid og oppmerksomhet. Dette gjelder ikke nødvendigvis all synd. Noe er bare galt også. Som å drepe.  

Andre ting er galt fordi det tar vår oppmerksomhet bort fra Gud. Disse tingene er ikke noe som bibelen nødvendigvis forbyr, men det kan være lurt å være forsiktig for det. Du må tenke deg litt om, og finne ut hva som påvirker deg. Både negativt og positivt. 

Jeg vet at jeg ikke bør se skrekkfilmer fordi jeg blir påvirket. Jeg blir redd av det, og redsel kan gjøre at du mister fokuset på Gud. Jeg vet at dette ikke er bra for meg, det er forferdelig å gå rundt å være redd hver gang du er alene i mørket (jeg slipper det nå).  

Kanskje du skal tenke deg litt om, og finne ut hva som kan være ugress i ditt liv. Selv om det ser bra og positivt ut i fra utsiden, så er det du som vet best om det påvirker ditt forhold til Gud. 

Det som er så bra er at Jesus er hanskene våre. Han hjelper oss å luke bort det som er negativt. Det vil alltid komme noe nytt, men hvis du tar det etterhvert blir det ikke så vanskelig å holde hagen din ved like:)

Bevar ditt hjerte fremfor alt du bevarer for livet går ut i fra det. sal.ord. 4.23.

2 kommentarer

2 thoughts on “Beautiful weeds

  1. veldig sant..
    Det du sier om skrekkfil..og bli redd…frykt kommer ifra develen..han ønsker at vi skal være redd..det er en tankevekker iforhold til hva vi fyller oss med av tv!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *