Teamtur

Categories G Reise og ferie

Teamtur er en tur arrangert av menigheten, En slags misjonstur. Vi reiser til utlandet, og gjør en del praktisk arbeid, som å gi mat til fattige, og hjelpe til med det menigheten(e) vi besøker trenger hjelp til. Vi Arragerer ofte en barnefestival og kanskje en sportsdag, og får kontakt med både barn og ungdom. I tillegg så har vi en god del møter, som vi i gjengen leder. 

Det som er så bra med en teamtur er f.eks:

*Man får ta nye skritt, vokser i forholdet til Gud. 

*Får nye venner, og blir mye bedre kjent med ungdom, og ledere i menigheten. 

*Får se nye steder, og oppleve nye ting. 

 

De fåregående teamturer jeg har vert med på:

Første året, 2008, var jeg på teamtur i Estland. Vi har alltid kjørt i buss, så får masse tid til å prate og bli kjent. Vi besøkte en menighet i Rakvere, og ble kjent med en del folk som jeg enda har litt kontakt med. Det jeg husker best med turen er å besøke fattige familier. Det var sterkt! Dessuten husker jeg også godt tilbaketuren, da Thomas spurte om i skulle være sammen:)

I fjord var vi på teamtur til Ungarn! Der var det mer passe klima for meg; herlig! Prisene kan man heller ikke klage på, verken her eller i Estland. Det jeg husker best er litt vanskeligere å sette fingeren på her, men jeg husker godt dramaet som noen små mus i hytta vår skapte, og den vellykkede barnefestivalen som ledet til et enda mer vellykket møte på gata, blandt sigøynerne der ca 10 personer rakte opp hånda og sa at de ville bli frelst. Jeg har ombestemt meg! Det jeg husker best er når vi bad i bussen og kjempemange ble helbredet øyeblikkelig!

I bakgrunnen ser du parlamentet i Budapest:)

Kan ikke skrive mer om disse turene her, men jeg har skrevet alt i sammen ned  i dagboka mi, Her:

Dagbok fra Estland

Dagbok fra Ungarn

 

I år går ferden til Nederland! Det blir nok ganske annerledes å reise til et vestlig land, men også en ny utfordring. Jeg føler egentlig at vi oppnår mer med å hjelpe fattige folk,

men alle trenger jo frelse! Det som også er litt dumt er at ikke Thomas skal være med i år. Derimot er lederne helt topp, og Teamtur med masse gode venner kan bare ikke gå galt! Så jeg gleder meg masse! Vi er en full buss som reiser, altså ca 40 ungdommer pluss ledere. Dere vil få vite hva som skjer der, men det er mulig at det ikke skjer før jeg kommer tilbake. Vi får se!

Før vi reiser skal vi på preteam. Det er 3 dager med forberedelse før vi reiser. Disse skal vi tilbringe på Lunden, et leisenter ikke langt i fra hvor jeg bor. Gleder meg til det også jeg! Den går faktisk a stabelen i dag, så jeg må få ruma i gir å pakke ferdig! Etter den er det bare 2 timer til vi snur nesa mot Nederland! Jeg anbefaler alle å gå på en teamtur hvis du en gang får muligheten. Man trenger ikke å være kristen for å få være med, men jeg kjenner noen som har blitt kristne etterpå, så pass deg;)

3 kommentarer

3 thoughts on “Teamtur

  1. Ønsker dere Guds velsignelse, og skal be for dere og de dere møter! Har aldri vært på teamtur selv, men har veldig lyst. Skal tre uker til Indonesia med musikklassen neste år, så det blir jo en slags teamtur! 🙂
    Sv: Jeg går fortsatt og synger “Jeg har en egen engel”, “Navnet Jesus” eller “Ingen er så trygg i fare” når jeg går alene i mørket! 😉 Hehe… Og sender meldinger eller ringer til noen…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *