Enkelt, Sunt og Godt!

Categories S Mat

Vil dele en oppskrift med dere som er utrolig god! Har laget dette 2-3 ganger selv nå, og har tenkt til å gjøre det til en av mine spesialiteter! Det er en middagsrett; Tacopai!

Jeg anbefaler det på det sterkeste! Det jeg liker ekstra godt er at det ikke er så mange som kan lage det, og at det ikke er så vanlig; du kan altså imponere litt, selv om det er veldig enkelt! Bare for at det er sagt, så er alt imponerende for meg når det ikke er laget av ferdigpakker!

Her kommer altså oppskriften på Tacopai:

 

Tacopai

 INGRIDIENSER

Paideig:

4 dl hvetemel

50 g smør

2ts bakepulver

2 krm salt

1,5 dl melk

 

Fyll:

4-500 g kjøttdeig

1 pose tacokryddermix

1 løk

1 dl vann

2 hakkede tomater

 

Krem:

1 boks crème fraiche

2 ss majones

2 krm pepper

1 presset hvitløksfedd

 

i tillegg:

ost

 

FREMGANGSMÅTE:

Sett ovnen på 200 grader.

Bland mel, bakepulver, salt. Tilsett det kalde smøret,

 og bland til deigen blir smulete.

Tilsett melken og bland til smidig deig.

Trykk den ut i smurt paiform.

 

Skrell og hakk løken, stek så kjøttdeigen sammen med løken.

Tilsett kryddermix og vann. Småkokes i 10 min.

Fordel fyllet utover paideigen, og legg de hakkede tomatene over.

 

Bland ingrediensene til kremen og hell den over kjøttdeigen og tomatene.

Strø over revet ost, og stek midt i ovnen i 20-30 min.

 

Serveres med salat.

 

Tok desværre ikke bilde av vidunderet, men du ser det når du lager det selv, eller hvis du søker "tacopai" på google.

Kjekt hvis du sender en kommentar og forteller meg hvis du har laget dette selv! Ble det vellykket? Likte du det?

2 kommentarer

2 thoughts on “Enkelt, Sunt og Godt!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *