Jeg synes at du skal…

Categories tanker, tro og filosofi

Gå inn på denne bloggen her! og lese hva Elise sa på NG sist uke

Det som skjedde denne uka var at vi hadde "Jesusuke" på skolen. Vi ville gjøre som det skal gjøres på Ny Generasjon; Gjøre Jesus kjent på skolen! Vi delte ut gratis boller og pakker med biker-bibel i, samtidig som vi hadde en Ny Generasjons-samling i et klasserom. Dette gjorde vi to dager, og fikk masse positiv respons! 

Det er lett å glemme hvor viktig det er å fortelle mennesker om Jesus. Det er jo faktisk om å gjøre å Redde Sjelen deres! Las nettop et innlegg om dette på bloggen til astrid og camilla, så ta gjerne turen innom her også. Tenk at folk flest faktisk ikke VET hva de mangler!

Hvis du ikke vet hva du går glipp av, så kan du jo lese punktene om min erfaring i fra livet med Jesus:

-Jeg Elsker å leve!

-Det finnes ufattelig mye som gjør meg glad

-Jeg har en viktig mening med livet! En jeg tror jeg er villig til å dø for.

– Jeg klarer ikke å hate noen(og vil ikke heller! ikke nå, og håper ikke jeg vil gjøre det senere heller.)

– Jeg har alltid håp om noe bedre, selv om jeg er lei meg.

-Jeg har alltid noen venner som bryr seg om meg, og vil mitt beste (både Jesus, og mennesker)

-Noen jeg kan spørre til råds, som vet det riktige svaret(han har jo skapt oss!)

-Gud svarer!

 Vet ikke om dette automatisk kommer med en gang du blir kristen, men det er min erfaring, og jeg er ganske sikker på at livet mitt ikke ville ha vert like bra uten Jesus.

Det som er sikkert er at når du får et liv med Gud, lever du slik som du ble skapt for. Da kommer det frukter i livet ditt som ikke var der før!(frukter: Ting som er som de skal være, på sitt beste. Det er dette som er Meningen at vi skal ha!) Når et morelltre ikke får vann, eller tilstrekkelig med jord, kommer det ikke mange moreller på det, og når mennesker ikke får nok "åndelig føde" eller fellesksap med Gud, bærer ikke det frukt.

Vil du vite hvilke frukter du kan få? Det står i bibelen!

Galaterne 5. 22 Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, overbærenhet, vennlighet, godhet, trofasthet, 23 ydmykhet og selvbeherskelse. (..)

Hadde ikke dette vært greit å ha kanskje?:D

Bildene i dette innlegget er i fra we♥it.


8 kommentarer

8 thoughts on “Jeg synes at du skal…

  1. Syntes det er en koselig tekst du har skrevet på bloggen din! =) Bildene er selvfølgelig veldig fine =)
    Jeg ønsker deg en riktig god natt =)

  2. sv: Ja, helt enig. Men vil liksom se filmene likevel. Håper denne her blir bedre hvertfall. Men noe som ødelegger filmene som jeg har lagt så godt merke til er at hun som spiller bella er en dårlig skuespiller. Også i tillegg at i filmen så blir hun og mange andre fremstilt som kjedelige personer som aldri smiler. Filmene blir så dystre rett og slett! Og det er jo langt i fra slik det er i boka!
    Takk for det! 🙂
    hvordan går det med seamonkeysene forresten? :))

  3. Så bra at du deler egne erfaringer:) Det tror jeg er veldig viktig for å vise flere hvem Jesus er:)!

  4. sv: ikke verst, men de er sånne små enda da? 😛 Du er flink du. Både mine og venninna mi sine døde xD Hun prøvde en gang til og de døde likevel xD haha! skills!

  5. sv: trodde det at vi ikke kokte noe var grunnen til at de døde. Også gjorde vi som det sto på pakken, i tillegg til at en kompis av oss har hatt sånne før og de hadde han i et år eller noe sånt, og han sa hva vi skulle gjøre. Men vet ikke jeg altså, men jeg har hvertfall gitt opp xD

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *