Dråpebilder fra en koselig kveld!

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Det finnes enormt mange fine dråpebilder, og nå som jeg har hatt skikkelig kamera en stund skulle det bare mangle om jeg ikke skulle prøve jeg også! Så jeg og Thomas tok masse bilder. Må forresten fortelle dere om i går!

I dag skal jeg reise til pappa i hedmark sammen med Monica og broren min Anders, så i går var jeg sammen med Thomas hele kvelden, og det var kjempekoselig! Vi spiste pizza som Bente hadde laget, og hadde begge ideer til bilder som skulle tas. Resultatet var at vi eksperimenterte med kameraene våre i timesvis- og jeg fant endelig ut hvordan live-view funksjonen funker på kamera mitt! (har ikke fått til å skru den på før) Har allerede lagt ut noen av bildene jeg tok, og du kan se flere på Thomas sin blogg(http://fotothomas.blogg.no/). 

Dråpebilder er utrolig frustrerende å ta! Det fungerer slik at du drypper en dråpe i et glass/ en bolle med vann, og tar bilde akkurat idet den treffer vannet. For det første må du treffe bildet akkurat til rett tid(og vann faller ganske fort!) og for det andre skal dråpen helst være i fokus også! Etter masse om og menn fikk jeg faktisk noen bilder jeg er fornøyd med, og jeg har lært enormt masse på den kvelden! Er kjempegøy å eksperimentere med hva som gir best resultater med lukkertid, blenderåpning, hvitbalanse, manuell og automatisk fokus, ogsåvidereogsåvidere…

Her er noen av dråpebildene jeg ble mest fornøyd med:

Her er et jjeg ikke har redigert noenting. Bare beskjært litt;o)

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Dråpebilder fra en koselig kveld!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *