Min skolevei

Categories E Natur og Turer

Hver dag tar jeg bussen i fra Hauge til Flekkefjord, hvor jeg går på skole. Denne strekningen er ganske kjent på flere måter: Jeg tror det er den dårligste, og mest svingete veien jeg har kjørt! Den går i slalom opp og ned i diverse daler! Det blir ca, i gjennomsnitt 2,25 timer pr dag med svinging! På plusssiden får jeg se mange interessante ting på denne daglige reisen. På den rette tiden av året( ca nå) får jeg akkurat solnedgangen i jøssingfjord når vi kjører forbi! I tillegg har vi på veien sett bever, og en rev(som ikke jeg fikk sett:/ )og hverandre, noe som ikke er så rent lite! Har også endel spennende diskusjoner på disse turene. 


Helleren, en vanlig turistatraksjon i jøssingfjord pga. helleren som husene er bygget under. I Historie lærte jeg ganske nylig at denne helleren antagelig var bolig for vikinger i vikingtida.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *