My Cristmas Story

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Vekkerklokka ringte, og minnet meg om at i dag skulle vi reise! Jeg pakket ferdig, og klarte(så langt som jeg vet) å ikke glemme noe viktig(selv om anders glemte lommeboka). Måkte en del snø om morgenen, men det var det ikke tengn til en time senere. Vi var litt seine til å komme oss ut, noe som absolutt ikke var min feil, jeg som hadde ventet i to timer allerede.  Da jeg kom ut i bilen var dørene frosset fast som stein, og jeg ble stående lenge å banke og dra for å prøve å få opp dørene. Til slutt-lenge etter at Anders hadde sprunget inn igjen- fikk jeg opp døren, men til min frustrasjon var ikke mobilen min i lomma da jeg skulle ringe å si at Mamma og Anders kunne komme ned i bilen nå. Alle sammen stablet seg inn, etter at vi med forente krefter også fikk åpnet bakdøra, og lasset inn bagasjen. Deretter brukte vi ca en halv time på å kjøre frem og tilbake, frem og tilbake til vi kom til veien-og brøytekanten-hvor det sa bom stopp. Nå kom vi  verken opp eller ned, så vi gav opp, ettersom vi skulle ha reist for nermere to timer siden. Været var ikke det beste heller; full snøstorm, og speilglatt vei. Jeg krøllet meg sliten og kald sammen i min nye pysjamas og la meg under dyna.
Det neste som skjede var at vi fikk bestillt nye flybiletter klokken 10 samme kveld. Var egentlig mest klar for å ligge i senga resten av dagen, men måtte opp igjen. Bilettene kom på ca 600  for både meg og Anders: så billige biletter har vi nok aldri fått før! første flaksen den dagen, kan du vel si…
Vi reiste avsted ca kl. 5 denne gangen. Nå hadde mamma måkt, så å komme ut av innkjørselen klarte vi iallefall denne gangen! Dessuten fant jeg mobilen min-lysende  i snøen når jeg ringte den, og ganskeså frossen-men den virket bra! Alt startet ganske så positivt nå!
Vi skulle en liten tur innom Egersund og hente jakken til Anders, og ble selvfølgelig sittende fast midt i den bratte, og speilglatte bakken til min tante og onkel. Ble først stående en st und halvveis oppi et blomsterbed før vi sklei nesten borti en mur på andre sida av veien. I tillegg sto det nå en lyktestolpe rett bak bilen. Altså: den eneste veien vi kunne gå var frem. Lettere sagt enn gjort! for å gjøre en lang historie kort så prøvde vi det meste:salt, dytting, å trekke bilen opp, og til slutt var det naboens bøtte med sand som reddet oss. Da var vi på vei igjen, og suste over motorveien i til tider 60km i timen!!
Heldigvis kom vi i tide denne gangen, en time før flyet skulle gå; hvis bare flyet hadde gått på tida. Men vi ble jammen en time forsinket her også. ja ja, ikke så galt etter alt vi hadde opplevd denne dagen. Til slutt-trøtte og slitne kom vi frem til Stavsjø klokken to om natten.
Da blir det jul i år også!

Dette var utsikten jeg voknet til i dagmorges! Blir så godt humør av fine ting! en nydelig sol om morgenen kan gi meg en helt annen start på dagen! jeg vil til og med gå så langt som å si at det gjør meg mye våknere!

I dag har forresten broren min Bursdag! han ble 16 år i dag, og her er han med skjorta han fikk av meg, og et vakkert kort som spretter opp en isbjørn når det åpnes! og det kan jeg jo si! det lærte jeg å laga på barneTV! kjempemorro, bare å se på "Øysteins Juleblyant" folkens! det gjorde nemlig min klasse i den siste Kunsthistorietimen vår:) legger ved en link til hvordan man lager dette kortet: http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/586391

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *