kompis

Categories O interessa

Follow my blog with bloglovin


http://www.acta.as/index.php?kat_id=259

Nå kan du være med å gjøre en forskjell!

Jeg ble ganske nylig "Kompis." Da betaler jeg 50 kr i måneden, og hvis kontoen er tom, hopper de bare over den måneden. Veldig greit! en super måte å få vite at du gjør noe for å redde verden! Pengene jeg skal begynne å gi nå går til brønner, og møller hvor kvinner kan arbeide, og skaffe seg mel til å bake brø, i tillegg til å informere dem om HIV/Aids-følger og årsaker. 

"Du kan ikke redde hele verden, men for de du redder betyr det hele verden"

Kompis er ungdommens egen fadderskapsordning. Som kompis støtter du et nytt prosjekt annethvert år, og får på den måten innblikk i forskjellige prosjekter i ulike land. Kompisene får kjennskap til forskjellige kulturer, folkegruppers hverdag og problemstillinger. Som Kompis får du se at det du bidrar med kommer andre til gode. I 2008-2010 er det helsearbeid i Tambaga i Mali som er kompisprosjekt.

For at flere skal få mulighet til å være med å bidra, er det månedlige beløpet mindre enn det fadderne gir. Du kan velge å gi 50 eller 100 kroner i måneden. Som Kompis får du rapporter to ganger i året. 

3 kommentarer

3 thoughts on “kompis

  1. tusen takk for flotte gave ideer! Nå tror jeg det blir litt lettere for meg å finne noe 🙂
    Setter pris på at du tok deg tid til å tenke ut noe bra jeg kunne gi!
    Klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *