A stranger in the house

Categories H bok

Boktittel: A stranger in the house

"En fremmed i huset" av Shari Lapena

Forfatter: Shari Lapena

 

Innhold: Karen havner i en bilulykke på et høyst lugubert sted, og kan ikke huske noe som skjedde rett før ulykken. Selv om stemningen blir litt tens mellom henne og ektemannen de neste dagene, tror de at det vil blåse over. Men da det viser seg at et mord skjedde rett i nærheten av Karens ulykke, blir det viktigere enn noen gang at hun klarer å huske. Og giftige mistanker begynner å stige opp i ektemannen Tom. 

 

Min mening: Jeg hørte boka som lydbok. Boka var grei. Men jeg ble skuffet av slutten. Kan ikke helt si hvorfor, men den var irriterende, og hørtes ikke rett ut. Det er en viss spenning gjennom hele boka, men noen av karakterene er litt irriterende også. Som den sukkersøte, kunstige Brigdet over veien, og den alltid så naive Tom. Den eneste karakteren jeg likte, var etterforskeren Rasbach, som egentlig skal være “den stygge ulven.” 

 

Terningkast: 4. Grei nok, men gav meg ikke en historie jeg vil huske så lenge. Anbefaler heller thrilleren piken på toget, eller don’t you cry. 

Det blir mye lydbok for tida, men det er bare så innmari praktisk! Jeg kan lese når jeg gjør husarbeid, går til jobb, eller tar et avslappende bad! Krever også mindre konsentrasjon, og det er litt deilig nå som jeg leser så mye pensum… 

BildeKilde

Hva leser du om dagene?

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *